SuzanneAruba.reismee.nl

Lianne tien dagen op bezoek :)

Vrijdagmiddaghaal ik Lianne van het vliegveld op. Bij toeval zat ze naast Jessica, die komt hier ook op vakantie bij een vriendin komt. En die ook nog eens in quality verblijft en dus in het ziekenhuis werkt.

Als Lianne haar spullen heeft uitgepakt gaan we direct richting palm beach om ergens te gaan eten.
Palm beach is het meest toeristische gebied op Aruba wat vooral op Amerikanen gericht is. The high rise, hier vind je talloze hotels, restaurantjes en uitgaansgelegenheden. Zo zitten er typisch amerikaanse tentjes zoals Wendy's, Smokey Joe, Hooters, Hard Rock cafe, TGIF (thank god it's friday), diverse sportcafés en nog veel meer.
Wanneer we uiteindelijk bij een Mexicaan belanden krijgen we een belachelijk grote cola en ook de burrito konden we makkelijk samen van eten.
We kijken uit op het plein met de fontein en zijn lichtshow en er speelt een leuk bandje.
Na het eten gaan we nog een drankje doen op de pier bij Bugaloe.
Alle discotheken zijn nog erg leeg, het is ook nog maar kwart over negen dus het uitgaansleven is nog niet op gang.
We gaan op tijd naar huis, we zijn allebei versleten en vallen als een blok in slaap.
Helaas moet ik de volgende twee dagen dagdiensten draaien en als ik uit mijn werk kom moet ik een nieuwe collega van het vliegveld ophalen.
Zo af en toe haal ik nieuwe collega's op voor TMI, vorige week heb ik ook al een collega opgehaald. Lianne en Mike gaan mee. Helaas heeft KLM twee uur vertraging. We rijden richting Oranjestad om wat te winkelen. Hier is echter weinig te beleven. Naast alle souvenirs winkeltjes is er een Mango, Victorias Secret, Tommy Hilfiger, Guess, Diesel, Mac make up en verder is vrijwel alles voor mij onbekend. Ik kan hier niet echt shoppen, misschien maar goed ook ;)
Er zit ook een grote mall met allerlei dure merken zoals Burberry, Michael Kors,Louis Vuitton, Gucci, Carolina Herrera, Chopard en nog veel meer.
We zijn snel uitgekeken en hebben inmiddels wat trek gekregen dus we gaan wat eten bij de Paddock. De Paddock is een Nederlandse eettent en zit aan de hoofdweg van Oranjestad aan het water. Na een uurtje zien we het KLM vliegtuig langs vliegen dus rekenen we snel af en rijden door naar het vliegveld.
Het vliegveld is heel klein dus je bent zo door de douane heen en je koffer staat dan al klaar.
Aangezien iedereen op stap gaat besluiten wij ook maar te gaan ondanks dat ik de volgende dag weer dagdienst heb. We belanden in de gusto waar ik dezelfde Nederlandse barman tegen kom die er twee jaar geleden ook al was.
Om twee uur lig ik in bed na een gezellig avondje en zes uur gaat de wekker weer, auw.
Gelukkig kom ik de dag redelijk door ondanks weinig slaap en twee zieke collega's.
Als er iemand ziek is dan hebben we pech, er wordt geen vervanging geregeld en dus zijn we nu gewoon met vier man personeel ipv zes. En dat is dus het hele weekend zo. Een patiënt was zo aardig om ons op pizza te trakteren dus worden er tussen de middag pizza's van de pizzahut op de afdeling bezorgd :)
Rond zes uur rijden we richting Moomba voor de happy hour en rond half acht schuiven we samen met Jessica, josina en Mike bij het bbq buffet aan, wederom voor een lokale prijs.
Er speelt een goede band en na het eten is er al een grote groep van het appartement bij moomba beland. Ook alle andere Nederlanders die op het eiland werken gaanop zondagavondnaar moomba, dus super druk en gezellig.
Na het bandje komt de DJ weer draaien en staat iedereen tussen het zand op de dansvloer.
Maandag heb ik avonddienst dus we gaan smorgens een eilandtour doen.
We rijden eerst richting noord naar de Californië lighthouse, een vuurtoren in de bergen met een mooi uitzicht op de zee.
We maken een paar mooie foto's en drinken een drankje aan de bar.
We gaan weer terug richting arashi beach. Onderweg komen we een stukje strand tegen waar veel plekjes zijn afgezet voor de schildpadden. Blijkbaar zitten er dus toch veel schildpadden hier. Even verderop stoppen we bij een stukje strand tussen de rotsen en gaan daar snorkelen. Zodra we het water in lopen worden we al omsingeld door kleine visjes.
Na een half uurtje snorkelen gaan we weer verder. We stoppen nog even bij het gebied waar de kitesufers aan het kiten zijn, en bij een half gezonken schip om een paar foto's te maken.
We rijden door naar Moomba om daar aan het strand even uitgebreid te lunchen. Dan moet ik opeens toch haasten en kwart voor drie zit ik op mijn werk.
Mijn dienst verloopt rustig en na mijn dienst ga ik samen met lianne en Jessica naar cafe 080. Cafe 080 is een Nederlands cafe waar iedere maandag Hollandse avond is. We komen nog wat bekende tegen maar maken het niet te laat en doen nog een drankje bij the mill. Sinds gisteren komen er beestjes uit mijn rooster in mijn auto. Kakkerlakken, kevers, torren en nog meer ongedierte ofzo... Ik dacht dat het eenmalig was maar iedere avond komen ze weer tevoorschijn, echt verschrikkelijk. Drie meiden in een auto met rondlopende beesten, nee dat gaat niet goed.
Ik ben niet van plan om nog langer in die auto te rijden dus gooi ik de volgende ochtend mijn tank vol en ruil hem om voor een andere. Ik ga er op vooruit want ik krijg een nieuwere, mooiere en luxere auto ervoor terug :)
We gaan erna nog een paar uurtjes bij moomba op het strand liggen, nemen wederom een uitgebreide lunch en ik vertrek weer naar mijn werk.
Woensdag ga ik met Lianne en Jessica naar baby beach. Eer dat we daar aankomen zijn we anderhalf uur verder omdat we eerst wat boodschappen moesten doen, koffie hebben gedronken bij de Starbucks en een broodje hebben gehaald bij de subway. We vermaken ons een paar uurtjes op baby beach en s avonds gaan we met nog een paar anderen op de pier bij Bugaloe eten. Erna volgt wederom de salsaworkshop waar we inmiddels al redelijk goed in zijn geworden. We duiken het nachtleven in, doen een drankje tijdens de happy hour bij gusto en upstairs.
Donderdag gaan we naar Renaissance Island. Dit is een privé eilandje van het Renaissance hotel. We varen er met een bootje naartoe, wat al een super leuk tochtje is. We
varen langs wat strandtentjes over het heldere blauwe water met een lekker windje. Tegenover het eilandje is de landingsbaan van het vliegveld.
Best leuk, maar dus wel regelmatig herrie. Als we daar aankomen zijn we een super mooi eilandje beland met wit zand en een helder blauwe zee. We gaan gelijk even het eilandje verkennen. Het is niet groot, aan de ene kant een stukje strand met een restaurantje ernaast.
Het andere stukje strand is wat rustiger en er lopen flamingo's rond. Ook lopen er over het hele eiland hagedissen en grote leguanen. Er zitten veel mooie vogels en wanneer ik over het bruggetje naar het andere strand loop, zie ik mooie vissen in ondiep water. Een paradijsje is het hier! Er zijn matrasjes te huur om mee te dobberen op het water, of een kano bootje en nog wat andere activiteiten. Er is een klein souvenirswinkeltje en bij het restaurant kan je heerlijk lunchen met uitzicht op de zee.
De zee is zo helder dat je de visjes langs je voeten ziet zwemmen.
Dit eilandje is vanaf nu toch wel het mooiste strandje op Aruba. Jammer dat dit alleen voor hotelgasten beschikbaar is of tegen een vergoeding van 90 dollar per dag. Hier zit dan wel een lunch en een wateractiviteit bij inbegrepen.
Aangezien ik via via gratis op het eilandje ben gekomen kost het ons niks en betalen we alleen voor de lunch.
We hebben super mooie foto's kunnen maken en gaan na een dagje zonnen s avonds uit eten met een groepje van quality.
We eten bij Pinchos, een wat chiquer Arubaans restaurant aan het water op een pier. Er zijn dan ook weinig toeristen te bekennen maar voornamelijk lokale bevolking.
De volgende dag na mijn dagdienst gaan we Oranjestad in op zoek naar wat souvenirs voor Lianne. Er staan veel kraampjes met souvenirs alleen heeft ieder kraampje dezelfde spullen. Eigenlijk is het te warm om te gaan shoppen, zo'n 32 graden en weinig wind in de binnenstad.
S avonds gaan we met een paar meiden eten bij Aruba Ville, dit is tot nu toe wel mijn favoriete restaurant. Tropisch ingericht, aan het water en in het midden staat een grote bar. Niet heel goedkoop maarop vrijdagavondis er altijd een speciaal kipmenu voor een goedkope prijs en er speelt een Nederlandse liveband. Super gezellig dus! We gaan erna nog even het uitgaansleven in bij gusto en upstairs.
Zaterdag gaan we voor mijn avonddienst pannenkoeken eten bij een Hollands eettentje. Mijn avonddienst verloopt rustig en na mijn dienst gaan we op stap met de groep van quality naar Gusto. We sluiten de nacht af met een uurtje dansen in the mill. Bij The mill is altijd een soort afterparty, pas na half drie wordt het daar druk. De gusto sluit om drie uur dus iedereen gaat gelijk door naar the mill.
De volgende dag ben ik een dag extra vrij omdat ik mijn dienst heb geruild met een collega. We gaan een paar uurtjes relaxen op Renaissance Island. Vandaag gaan we de flamingo's voeren. Eigenlijk zijn het niet zulke leuke beestjes. Ze maken onderling ruzie en lopen er dominant bij. Gelukkig zijn er toch een paar die wel uit mijn hand willen eten. Leuk voor de foto's :)
We gaan op tijd weer terug want we hebben kaartjes voor een strandfestival. Dat begon eigenlijk alom 14 uurmaar omdat dit de laatste dag is dat Lianne en ik samen op pad kunnen hebben we besloten om overal een paar uurtjes naartoe te gaan. Eind van de middag belanden we op een gezellig festival en blijven tot een uur of negen hangen. We moeten namelijk ook nog eten en hebben inmiddels wel trek gekregen. Uit eten zit er niet meer in, aangezien we ook nog naar Moomba willen. We besluiten fastfood te gaan eten.
Mijn slippers heb ik op een hoopje gegooid met andere slippers uit onze groep. Wanneer ik weg wil gaan zijn mijn slippers dus verdwenen. Fijn, kan ik eerst nog naar huis gaan (op blote voeten!) om andere schoenen aan te trekken. Kost dus nog meer tijd maar t is niet anders.
We halen een snelle hap bij Taco Bell, wat overigens goed te eten is.
Bij Moomba is het lekker druk en gezellig. De live band is nog aan het spelen wanneer wij aankomen. In de loop van de avond zien we steeds meer festivalgangers moomba binnen lopen. Wel is het ontzettend warm, vooral bij de bar staat weinig wind. Het is overdag zo'n 32 graden en s avonds minimaal 27 graden.
Helaas heb ik de volgende dag weer dagdienst dus we gaan tegen twaalven naar huis.
De volgende dag is ook de dag dat Lianne weer naar huis gaat :(
Na mijn dagdienst breng ik haar naar het vliegveld. We drinken nog een cafe latte bij Cinnabon. Wat zien al die kaneelbroodjes er lekker uit! Volgens mij is het ook echt een calorieënbom dus we besluiten om ze toch maar niet te nemen.
Lianne gaat boarden en ik ga nog even uitgebreid boodschappen doen. Na het eten ben ik versleten en ga ik even liggen, ik wordt eind van de avond pas weer wakker. Toch vermoeiend zo'n tien dagen continu op pad naast mijn 40 urige werkweek. Maar, we hebben wel een superleuke week gehad, veel dingen gedaan en gezien :)

Reacties

Reacties

St`efanie

Zo haal je wel alles uit de vrije tijd die je hebt naast je werk!! Heerlijk Suus!
Liefs, Stef

marijke

Fijn dat je het zo naar je zin hebt, lieve groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!